دوشنبه , 24 خرداد 1400 - 2:39 بعد از ظهر

برند خود را خانه تکانی کنید!

کم کم به پایان سال 99 نزدیک می‌شویم. سال‌های گذشته… بوی بهار و شکوفه‌هایش، شلوغی خیابان‌ها و خرید عید، برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم نوروز و سفره هفت سین و سفرهای نوروزی، حال و هوای خاص خودش را داشت اما امسال به دلیل شرایط کرونا متاسفانه فضای سال‌های گذشته وجود ندارد و به احترام کادر درمان و برای سلامتی خود و خانواده باید بیشتر مراقب خودمان باشیم. و اما یکی از رسم‌های زیبای این ایام، خانه تکانی است. نه تنها پاکیزگی ظاهری بلکه خانه تکانی دل از هر گونه کینه، حسادت، دشمنی، بی عدالتی، غم و …

با توجه به مقدمه ای که عنوان کردم وارد بحث اصلی می شوم. سالهاست رکود بازار را بهانه می کنیم و دستی به سر و روی برند خود نمی کشیم. آیا به راستی دلیل عدم موفقیت برند ما در بازار رقابتی همین رکود است یا خود ما نیز به آن دامن زده‌ایم؟

بیاییم امسال، خانه تکانی را از برند خودمان آغاز کنیم. به زمانی بازگردیم که به تازگی فعالیت خود را در بازار آغاز کرده بودیم. اهداف و چشم اندازهایمان را بازبینی کنیم. کل تجارب کسب شده طی این سال‌ها را بررسی کنیم. ارزش‌ها و اصول اخلاق کاری خود را ارزیابی کنیم.

بیاییم نگرش و افکار کهنه و پوسیده را دور بریزیم. راه‌های تکراری را کنار بگذاریم. به شیوه‌های خلاقانه و تکرار نشدنی و ماندگار فکر کنیم. برنامه ریزی منحصر به فردی انجام دهیم که تا به حال انجام نداده‌ایم. راه‌هایی را برویم که تا به حال نرفته‌ایم. از برندهای مطرح دنیا در حوزه کاری خودمان ایده و الهام بگیریم. تنها غیر ممکن…غیر ممکن است.

شروعی دوباره و نو همراه با پشتکار و خلاقیت و به قول شاعر پر آوازه ” طرحی نو دراندازیم…”

شاید آن موقع متوجه شویم که بازار آنقدرها هم راکد نیست. شاید این تفکر و باور ما بوده که در رکود بوده است. درست است که شرایط فعلی قابل پیش بینی نیست و هر لحظه امکان تغییرات اساسی در بارز وجود دارد. به عنوان مثال بازار کسب و کارهای آنلاین در حال حاضر بیشتر از کسب و کارهای حضوری رونق دارد اما در هر صورت زندگی ادامه دارد و به خاطر ما و یا به هر دلیل دیگری مثل کرونا و …توقف نخواهد کرد.

پیشاپیش سال نوی برند شما مبارک…

درباره ی مرجان جانقربان

مطلب پیشنهادی

نرخ گوشت قرمز از 150 هزار تومان گذشت

به گزارش دهه شصتی ها، در مدت اخیر قیمت گوشت قرمز نسبت به سال قبل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *