دوشنبه , 31 خرداد 1400 - 9:13 قبل از ظهر

ریشه برند شما چند سانتیمتر است؟

اگر تصور می‌کنید با ورود به دنیای تجارت و کسب و کار باید اخلاقیات و اصالت را فراموش کنید و وارد یک میدان جنگ شوید کاملا در اشتباه هستید. نگرشی که سال‌هاست از برندهای نوپا گرفته تا برندهایی که سال‌هاست فعالیت دارند در کشور حاکم است بیشتر حاکی از این موضوع است که برای برند سازی و موفقیت در کسب و کار، تمرکز اصلی روی سودآوری است و به سایر جنبه های برندسازی توجه چندانی نمی‌شود.

یکی از نکات حائز اهمیتی که برندهای موفق و ماندگار در دنیا مدنظر قرار می دهند، این است که بر روی هویت برند خود تمرکز بیشتری دارند. همانطور که انسانها دارای هویت هستند، برندها هم دارای هویتی منحصر به فرد هستند. آیا معیار موفقیت یا ارزشمند بودن انسانها فقط پول است؟ آیا هویت انسانها را با پول می توان سنجید؟ مهمترین شاخصه هایی که هویت یک برند را تشکیل می دهد، یعنی تمام آنچه شما انجام می دهید تا برند شما توسط مشتری درک شود و برای آنها ارزش بیافرینید و نیازهایشان را برطرف کنید، هستند.

تفکر محض پول ساز بودن یا سودآور بودن برای برندسازی، نه تنها یک تفکر مکانیکی بوده بلکه باعث در جا زدن برند شما و بعضا پسرفت آن نیز خواهد شد.نگرش حاکم بر دنیای امروز برندهای ماندگار و اثرگذار، تفکر اجتماعی است. نگرشی که در آن کسب و کار شما، مشتریان و جامعه هر سه منتفع می‌شوند.

این تفکر ، تنها با ورود اخلاقیات کاری،رعایت اصول انسانیت و حفظ و پایبندی به ارزش‌ها و اصالتی که از ابتدا برای برند خود در نظر گرفته‌اید به حقیقت خواهد پیوست. دنیای کسب و کار، دنیای جنگ نیست، بلکه دنیای خلق ارزش‌هاست. دنیایی که در آن ارزشها حرف اول را می زنند دقیقا مانند دنیای انسان‌ها.

با یک مثال مطلب را به پایان می‌بریم. برند خود را مانند یک درخت تصور کنید. با داشتن تفکر مکانیکی شما برندی خواهید داشت با ریشه ای 2 سانتی متری و شاید ارتفاعی چندین هزار متری اما با تفکر اجتماعی برند شما دارای هزاران متر ریشه خواهد بود که با هر وزش بادی سست نخواهد شد و تا ابد استوار و ماندگار خواهد ماند.

حال تصمیم و انتخاب با شماست.

درباره ی مرجان جانقربان

مطلب پیشنهادی

دو میلیارد دلار قاچاق لوازم خانگی

به گزارش دهه شصتی ها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه از ظرفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *