شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 7:55 قبل از ظهر

فرنگی کاران ایران قهرمان آسیا شدند

­به گزارش دهه شصتی ها، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۹ مدال به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

سی و یکمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با برگزاری پنج وزن دوم به پایان رسید و تیم ایران با کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز در مجموع قهرمان آسیاشد.
در وزن 60 كيلوگرم مهدي محسن نژاد
در فينال مقابل آديوس سلطانگالي دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان با نتيجه 8 بر 4 مغلوب شد و به مدال نقره رسيد. او در دور نخست با نتيجه 8 بر صفر كاتوبك عبديكريم از قرقيزستان را مغلوب كرد، در دور بعد مقابل مردان اله ياروف از تركمنستان با نتيجه 8 بر صفر به برتري رسید و راهي نيمه نهايي شد. محسن نژاد در اين مرحله آياتا سوزوكي از ژاپن را با نتيجه 9 بر يك شکست داد و راهي فينال شد.

در وزن 67 كيلوگرم حسين اسدي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با توجه به غيبت الاجامي از عراق به پيروزي دست يافت. وي در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي با تسوچيكا شيمويامادا دارنده مدال نقره آسيا از ژاپن با نتيجه 3 بر 2 مغلوب شد و به ديدار رده بندي رفت. اسدی در اين ديدار با نتيجه 9 بر صفر آشو از هند را مغلوب كرد و به مدال برنز رسید.

در وزن 72 كيلوگرم امين كاوياني نژاد با نتيجه 2 بر يك محمود بخشيلوف از ازبكستان را از پيش رو برداشت و به مدال برنز رسيد. او پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آزات ساديكوف از قزاقستان با نتيجه 8 بر 6 به پيروزي دست يافت. وي در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي مقابل روسلان تساريف قهرمان آسيا از قرقيزستان با نتيجه 3 بر يك مغلوب شد و به ديدار رده بندي رفت.

در فینال وزن 97 كيلوگرم مهدي بالي سئونگ جون كيم از كره جنوبي را با نتيجه 9 بر 5 شكست داد و صاحب مدال طلا شد. او برای رسیدن به فینال پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با توجه به غيبت علي الكابي از عراق به پيروزي رسيد وي در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي با نتيجه 11 بر 9 يرولان ايسكاكوف دارنده مدال برنز بازي هاي آسيايي از قزاقستان را از پيش رو برداشت و راهي ديدار فينال شد.
در روز نخست این مسابقات هم پژمان پشتام، ناصر علیزاده و علی اکبر یوسفی در اوزان 77، 87 و 130 کیلوگرم به مدال طلا، میثم دلخانی در وزن 63 کیلوگرم به مدال نقره و پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.
سی و یکمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

 

درباره ی مهری درخوش

مطلب پیشنهادی

آقای دکتر سفارش کرده‌اند حق ویزیت، نقدی پرداخت شود!

«کارتخوان در مطب نداریم»، «دستگاه کارتخوان خراب است»، «لطفا ویزیت را نقدی بدهید» این‌ها جملاتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *